„Programator kariery”

Rekrutacja

24.02.2020

W związku z zakończeniem oceny merytorycznej wniosków o przyznanie wsparcia finansowego w ramach projektu „Programator kariery”, Stowarzyszenie Wspólny Cel poniżej prezentuje wyniki ww. ocen.

Lista rankingowa wniosków rekomendowanych do dofinansowania

Lista rezerwowa wniosków rekomendowanych do dofinansowania

Lista wniosków, nierekomendowanych do dofinansowania, które uzyskały mniej niż 60 % punktów ogółem i/lub w każdym z kryteriów oceny.

Informujemy, iż Uczestnicy projektu, którego biznesplan nie znalazł się na liście wniosków rekomendowanych do dofinansowania, ma możliwość złożenia pisemnego odwołania od decyzji Komisji Oceny Wniosków, jednakże tylko w zakresie oceny biznesplanu.

Odwołanie w formie wniosku o ponowną weryfikację biznesplanu, w zakresie oceny merytorycznej zawierające wyjaśnienia (informacje) dotyczące przedsięwzięcia, należy złożyć w ciągu 3 dni roboczych tj. do 27.02.2020 r. do godz. 16:00, na udostępnionym przez Beneficjenta wzorze (załącznik nr. 11). Odwołania będą przyjmowane w biurze projektu „Programator kariery”, ul. Piłsudskiego 34, 35-001 Rzeszów (C.H. EUROPA II – 4 piętro).

Odwołanie nie może dotyczyć rozszerzenia biznesplanu o nowe treści. Nie zachowanie tego warunku będzie skutkowało nie przyjęciem odwołania. Powtórna ocena biznesplanu jest oceną wiążącą ostateczną, od której nie przysługuje odwołanie. Jednocześnie informujemy, iż ostateczne zamknięcie listy uczestników projektu kwalifikujących się do otrzymania dotacji możliwe jest po rozpatrzeniu wszystkich odwołań- wniosków o ponowne rozpatrzenie biznesplanu.

06.02.2020

Nabór biznes planów w ramach projektu „PROGRAMATOR KARIERY” – w ramach ścieżki A

Stowarzyszenie Wspólny Cel informuje, iż nabór biznes planów w ramach projektu „PROGRAMATOR KARIERY- (w ramach ścieżki A) prowadzony będzie od 17.02.2020 r. do 19.02.2020 r.

Biznes plany należy składać osobiście w Biurze Projektu, ul. Piłsudskiego 34, 35-001 Rzeszów IV piętro, w godzinach od 08:00 do 16:00.

Uprzejmie przypominamy, biznes plan:

  • powinien być przygotowany na wzorze stanowiącym załącznik nr 3 do Regulamin przyznawania wsparcia finansowego
  • powinien być złożony w dwóch egzemplarzach,
  • powinien być podpisany czytelnie w wyznaczonych miejscach i parafowany na każdych stronach,
  • powinien zawierać wszystkie załączniki do biznes planu
  • powinien być trwale spięty (preferowany skoroszyt).

Załączniki będące kopiami dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Uczestnika/Uczestniczkę projektu (stwierdzenie ”potwierdzam za zgodność z oryginałem” wraz datą i podpisem Uczestnika/czki projektu).

Wykaz załączników, jakie należy dołączyć do biznes planu (zgodnie z § 10, cz. I):

  1. Wniosek o udzielenie wsparcia finansowego, stanowiący załącznik nr 2 do Regulamin przyznania wsparcia finansowego
  2. Wniosek o udzielenie wsparcia pomostowego, stanowiący załącznik nr 8 do Regulamin przyznania wsparcia finansowego
  3. Harmonogram rzeczowo-finansowy inwestycji stanowiący załącznik nr 4 do Regulamin przyznania wsparcia finansowego
  4. Oświadczenie o wysokości otrzymanej pomocy de minimis stanowiący załącznik nr 5 do Regulamin przyznania wsparcia finansowego
  5. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zgodnie z załącznikiem do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r., Dz. U. z 2014 r., poz. 1543) stanowiący załącznik nr 6 do Regulamin przyznania wsparcia finansowego
  6. Oświadczenie o zgodności wersji papierowej i elektronicznej Biznes planu i Harmonogramu rzeczowo-finansowego inwestycji stanowiący załącznik nr 7 do Regulamin przyznania wsparcia finansowego
  7. Potwierdzenie wykonania usług szkoleniowo-doradczych (dostępne w Biurze Projektu)
  8. Elektroniczna wersja biznes planu na nośniku CD/DVD (plik w formacie doc. lub pdf.)

Wszystkie w/w dokumenty znajdują się na stronie internetowej projektu w zakładce DO POBRANIA.
 

18.01.2020

Lista rankingowa osób niezakwalifikowanych do uczestnictwa w ramach ścieżki A

W załączeniu przedstawimy Listę osób niezakwalifikowanych do uczestnictwa w projekcie „PROGRAMATOR KARIERY” w ramach ścieżki A.


18.01.2020

Lista rankingowa osób zakwalifikowanych do uczestnictwa w ramach ścieżki A

W załączeniu przedstawimy Listę osób zakwalifikowanych do uczestnictwa w projekcie „PROGRAMATOR KARIERY” w ramach ścieżki A.

 

13.01.2020

Lista rankingowa osób zakwalifikowanych do II etapu rekrutacji w ramach ścieżki A

W załączeniu przedstawimy Listę osób zakwalifikowanych do II etapu rekrutacji (rozmowa z doradcą zawodowym) w ramach ścieżki A.  Spotkania z doradcą zawodowym planowane są od dnia 14.01.2020 r.


13.01 2019

ZAKOŃCZENIE REKRUTACJI W RAMACH ŚCIEŻKI A

Informujemy, że w dniu 13.01.2019 r. zakończył się nabór formularzy rekrutacyjnych do projektu „PROGRAMATOR KARIERY” w ramach Ścieżki A (skierowana do Kandydatów/-ek zainteresowanych założeniem działalności gospodarczej).
 

ŚCIEŻKA A – DOTACYJNA

W ramach ścieżki A wsparciem objęte zostanie 20 uczestników projektu w tym 15 osobom przyznane zostaną środki finansowe na założenie działalności gospodarczej w wysokości do 23 050 zł na osobę oraz finansowe wsparcie pomostowe),

Uczestnikiem projektu w ramach Ścieżki dotacyjnej (A) może zostać osoba fizyczna spełniająca łącznie następujące kryteria:

  • a) w wieku 15 -29 lat;
  • b) zamieszkująca na terenie województwa podkarpackiego (w rozumieniu Kodeksu Cywilnego - art. 25 KC, Dz. U. z 2017r. poz. 459, 933, 1132 z późn. zmianami);
  • c) przynależność do grupy pracujących w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj. ubodzy pracujący,
  • d) osoby zatrudnione na umowach krótkoterminowych, pracujący w ramach umów cywilno- prawnych;
  • e) brak przynależności do grupy docelowej określonej dla Poddziałania 1.3.1 PO WER;
  • f) Nie prowadzi działalności na własny rachunek
  • g) nie jest objęta zatrudnieniem subsydiowanym;
  • h) zamierzająca rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej na terenie województwa podkarpackiego zgodnie z definicją określoną w art. 2 Ustawy z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2017 r., poz. 2168 z późn. zm.);
  • i) która w okresie 12 miesięcy przed dniem złożenia dokumentów rekrutacyjnych oraz przystąpienia do projektu „Programator kariery” nie posiadała wpisu do Rejestru Ewidencji Działalności Gospodarczej / Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), nie była zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) i nie prowadziła działalności na podstawie odrębnych przepisów (np. działalność adwokacką, komorniczą lub oświatową),
  • j) która bez wsparcia z Europejskiego Funduszu Społecznego na założenie działalności gospodarczej nie ma innej możliwości funkcjonowania na rynku pracy;
  • k) która nie podlega szczegółowym wyłączeniom podanym w §4 Regulaminu rekrutacji i udziału w projekcie;
  • l) która dostarczy do Biura projektu w terminie trwania naboru dokumenty rekrutacyjne.

Dodatkowe punkty (kryteria premiujące) otrzymają osoby:

  • a) osoby niepełnosprawne - 5pkt.,
  • b) Kobiety – 4 pkt.,
  • c) osoby zamieszkujące na terenie miast średnich lub miast tracących funkcje społ.-gospodarczą w województwie podkarpackim – 3 pkt.,
  • d) osoby o niskich kwalifikacjach - 2 pkt.

Rekrutacja Uczestników do projektu w ramach Ścieżki dotacyjnej (A) będzie składała się z następujących etapów:

  • a) przyjmowanie dokumentów rekrutacyjnych wraz z wymaganymi oświadczeniami,
  • b) ocena formalna kompletności i poprawność wypełnienia dokumentów i spełnienie formalnych kryteriów rekrutacji;
  • c) Ocena merytoryczna dokumentów (Etap I):
    • Opis planowanego przedsięwzięcia;
    • Przyznanie punktów za kryteria premiujące (osoba niepełnosprawna - 5pkt., kobieta – 4pkt., osoba o niskich kwalifikacjach - 2pkt, osoby zamieszkujące na terenie miast średnich lub miast tracących funkcje społeczno-gospodarczą w województwie podkarpackim – 3 pkt.,
    W wyniku Etapu I rekrutacji wyłonionych zostanie 25 kandydatów na uczestników projektu z najwyższą liczbą punktów, którzy zakwalifikowani zostaną do II Etapu rekrutacji:.
  • d) rozmowa z doradcą zawodowym (Etap II): weryfikacja predyspozycji kandydata do samodzielnego założenia i prowadzenia działalności gospodarczej (predyspozycje zawodowe, cechy przedsiębiorcze, motywacja do prowadzenia działalności gospodarczej)- test i wywiad.
  • e) ustalenie listy Uczestników projektu – zakwalifikowanych do udziału w projekcie w ramach Ścieżki A- łącznie 20 Uczestników projektu.

W ramach ścieżki A przewiduje się następujące formy wsparcia:

  • a) Identyfikacja potrzeb uczestników projektu i opracowanie IPD dla 20 Uczestników projektu, indywidualne 1h/Uczestnika/-czkę,
  • b) Poradnictwa zawodowego dla 20 Uczestników, indywidualne, śr. 2h/Uczestnika/-czkę
  • c) Udzielenia wsparcia szkoleniowo–doradczego, w tym:
    • szkolenie grupowe „Niezbędnik przedsiębiorcy” dla wszystkich 20 Uczestników projektu, 2 grupy, 40 h/grupę,
    • indywidualne doradztwo biznesowe , osobno dla każdego z 20 Uczestników projektu, śr.10h/osobę,
  • d) przyznania jednorazowej dotacji na założenie działalności gospodarczej dla 15 Beneficjentów Pomocy, których biznes plany uzyskają minimum punktów określonych w Regulaminie przyznawania wsparcia i założą działalność gospodarczą w ramach projektu po ukończeniu wsparcia przed założeniem działalności gospodarczej (IPD, Poradnictwa zawodowego, szkolenia i doradztwa).Wsparcie finansowe w wysokości max. 23 050 zł/osobę.
  • e) przyznania wsparcia pomostowego dla 15 Beneficjentów Pomocy, którzy otrzymają finansowe wsparcie pomostowe środki (1 500,00zł/mc x 6 mc-y x 15 Beneficjentów Pomocy),

Szczegóły dotyczące uczestnictwa w projekcie w ramach ścieżki A dostępne w zakładce DOKUMNETY DO POBRANIA

 

ŚCIEŻKA B- SZKOLENIOWA

W ramach ścieżki B wsparciem objętych zostanie 176 osób spełniających kryteria formalne:

  • wiek 15 -29 lat;
  • osoby zamieszkujące na terenie województwa podkarpackiego (w rozumieniu Kodeksu Cywilnego - art. 25 KC, Dz. U. z 2017r. poz. 459, 933, 1132 z późn. zmianami);
  • przynależność do grupy pracujących w trudnej sytuacji na rynku pracy, tj. ubodzy pracujący,
  • osoby zatrudnione na umowach krótkoterminowych, pracujący w ramach umów cywilno- prawnych;
  • brak przynależności do grupy docelowej określonej dla Poddziałania 1.3.1 PO WER;

Dodatkowe punkty (kryteria premiujące) otrzymają osoby:

  • osoby niepełnosprawne - 5pkt.,
  • Kobiety – 4 pkt.,
  • osoby zamieszkujące na terenie miast średnich lub miast tracących funkcje społ.-gospodarczą w województwie podkarpackim – 3 pkt.,
  • osoby o niskich kwalifikacjach - 2 pkt.

Po pozytywnym wyniku oceny formalnej następuje ocena merytoryczna.

  1. Wszyscy Kandydaci na Uczestników projektu spełniający kryteria formalne, których dokumenty rekrutacyjne są poprawne formalnie zostają umówieni z Koordynatorem projektu, w celu przeprowadzenia rozmowy, na etapie przyjmowania zgłoszeń lub innym terminie wyznaczonym przez Stowarzyszenie.
  2. Formularz wywiadu zawierać będzie ocenę aspektów dotyczących: motywacji do udziału w projekcie, gotowości do podnoszenia/ zmiany kwalifikacji zawodowych i swojej sytuacji zawodowej, sytuację społeczno-ekonomiczna kandydata. Kandydaci/-ki na Uczestników projektu w ramach niniejszej rozmowy otrzymają punkty w skali 0-5 w każdym kryterium kandydat musi uzyskać min. 1 pkt

W ramach projektu uczestnikom przysługuje wsparcie w postaci:

1) IDENTYFIKACJA POTRZEB I OPRACOWANIE INDYWIDUALNEGO PLANU DZIAŁANIA (IPD) - Każdy z Uczestników/-czek projektu odbędzie średnio 2 godziny spotkań z Doradcą/-czynią zawodowym/-ą.
Wsparcie ma na celu:
a) zidentyfikowanie potrzeb Uczestnika Projektu, jego doświadczenia zawodowego, zainteresowań zawodowych, kwalifikacji, umiejętności, deficyty, mocne strony w obszarze kompetencji społeczno-zawodowych,
b) zdiagnozowanie możliwości doskonalenia zawodowego Uczestnika Projektu określenie stopnia trudności. na Rynku Pracy, opracowanie we współpracy z Uczestnikiem Projektu IPD.

2) INDYWIDUALNE PORADNICTWO ZAWODOWE i PSYCHOLOGICZNE - każdy z Uczestników/-czek projektu odbędzie średnio 4 godziny spotkań z Doradcą/-czynią zawodowym/-ą oraz średnio 2 h /os spotkań z psychologiem.

1. Wsparcie doradcze ma na celu:

  • a) Informowanie o zawodach , lokalny/regionalny rynek pracy w województwie podkarpackim, możliwości szkolenia i kształcenia
  • b) Wsparcie uczestników projektu w przezwyciężaniu barier funkcjonowania na rynku pracy
  • c) Wsparcie w ograniczeniu barier rozwoju zawodowego
  • d) Weryfikacja i aktualizacja IPD

2. Wsparcie psychologiczne ma na celu:

  • a) Zwiększenie motywacji do rozwoju zawodowego
  • b) Zmiana postaw uczestników projektu na proaktywne
  • c) Praca nad wyrównywaniem deficytów w funkcjonowaniu społecznym i osobistym
  • d) Ograniczenie stresu związanego z sytuacją zawodową

3) INDYWIDUALNE POŚREDNICTWO PRACY -każdy z Uczestników/-czek projektu odbędzie średnio 5 godzin spotkań z pośrednikiem pracy.
Wsparcie ma na celu:
a) Przeprowadzeniu rozmów z uczestnikami projektu mających na celu zebranie niezbędnych informacji.
b) Pozyskiwanie odpowiednich ofert pracy od pracodawcy.
c) Udzielaniu pracodawcom informacji o kandydatach do pracy, analizowanie z uczestnikami projektu ofert pracy.
d) Przedstawieniu ofert pracy zgodnych z ich kwalifikacjami.
e) Informowaniu uczestników projektu o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na regionalnym/lokalnym rynku pracy.
f) Inicjowanie i organizowanie kontaktów uczestników projektu z pracodawcami.
g) Informowaniu uczestników projektu o prawach pracowniczych, warunkach prawnych zawierania umów o pracę.
h) Wsparciu uczestników projektu w opracowaniu dokumentów aplikacyjnych i przekazywaniu pracodawcom.
i) Prowadzeniem nadzoru nad procesem zatrudnienia i rozpoczęcia pracy.

4) SZKOLENIA PROWADZĄCE DO UZYSKANIA KWALIFIKACJI BĄDŹ NABYCIA /PODNIESIENIA KOMPETENCJI - Uczestnicy/-czki projektu mogą brać udział w szkoleniach prowadzących do uzyskania kwalifikacji bądź nabycia /podniesienia kompetencji po wcześniejszym odbyciu rozmowy z Doradcą/-czynią zawodowym/-ą (na podstawie i w zgodzie z zapisami opracowywanego IPD).

Szkolenia zawodowe są przewidziane dla średnio 176 Uczestników/-czek projektu średnio 100 h /os. Szkolenia będą zgodne z zdiagnozowanymi potrzebami i potencjałem uczestników projektu oraz zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami właściwego lokalnego/regionalnego rynku pracy. Szkolenia dobrane zostaną indywidualnie dla uczestników projektu zgodnie z IPD, możliwościami i ograniczeniami zdrowotnymi, adekwatne do zapotrzebowania na kwalifikacje w województwie podkarpackim. Celem szkoleń zawodowych jest nabycie kwalifikacji lub kompetencji zgodnych z potrzebami rynku pracy oraz Pracodawców.

Efektem szkolenia będzie uzyskanie kwalifikacji lub nabycie kompetencji. Weryfikacja odbędzie się poprzez odpowiednie ich sprawdzenie (np. w formie egzaminu) oraz potwierdzenie odpowiednim dokumentem(np. certyfikat , zaświadczenie) wskazujący co najmniej efekty uczenia się , które dany uczestnik osiągnął w ramach szkolenia.

Szczegóły dotyczące uczestnictwa w projekcie w ramach ścieżki B dostępne w zakładce DOKUMNETY DO POBRANIA
 

 

 

Wszelkich informacji udziela Biuro projektu:

ul. Piłsudskiego 34 (C.H. EUROPA II - 4 piętro)
35-001 Rzeszów
kom.: 537 206 777
e-mail: programatorkariery@gmail.com